Polub nas w mediach społecznościowych aby nie przegapić informacji o promocjach i nowościach

Śledź WodaModa.pl - najlepsze wody świata na Facebooku Śledź WodaModa.pl - najlepsze wody świata na Instagramie Śledź WodaModa.pl - najlepsze wody świata na YouTube Śledź WodaModa.pl - najlepsze wody świata w Google

Jaką wodę wybrać na trening? 0
Jaką wodę wybrać na trening?

Czy wiesz, że organizm człowieka składa się w 2/3 z wody, a podczas godzinnego wysiłku fizycznego możemy stracić jej nawet 2-3 litry? Na pewno zauważyłeś, jak szybko podczas treningu opadasz z sił, jeśli w porę się nie napijesz. Odwodnienie osłabia mięśnie, utrudnia dostarczanie do komórek tlenu i substancji odżywczych. Wraz z wodą tracimy także elektrolity, odpowiedzialne np. za prawidłową pracę serca. Jeśli choć raz zapomniałeś zabrać z sobą wodę na trening, z pewnością już nigdy nie powtórzyłeś tego błędu!

 


 

Woda wodzie nie równa – jaką pić w czasie treningu?

Podczas treningu istotne jest nie tylko to, ile płynów wypijamy, ale również ich skład. Woda nisko zmineralizowana nie nawodni nas odpowiednio, bo jest praktycznie pozbawiona elektrolitów. Z kolei soki czy słodkie napoje zawierają dużo węglowodanów spowalniających wchłanianie wody, nie wspominając już o tym, że dostarczają „pustych” kalorii, które w czasie treningu chcemy stracić.

 

Podczas godzinnego wysiłku fizycznego o średniej intensywności nic nie nawodni organizmu tak dobrze, jak średnio zmineralizowana woda (od 500 do 1500 mg/l), która uzupełnia nie tylko niedobory płynów, ale też soli mineralnych. Przy dłuższym i bardziej wyczerpującym treningu powinniśmy sięgać po napoje izotoniczne. W ich składzie dodatkowo znajduje się cukier (odżywia mięśnie) i sód (reguluje gospodarkę wodną), których utratę odczujemy np. przy długotrwałych ćwiczeniach interwałowych.

 

NAWODNIENIE - NAJWAŻNIEJSZA RZECZ LATEM

Woda Fiji Sport Cap

 


 

Jak nawadniać organizm podczas treningu?

Zdaniem specjalistów, powinniśmy wypić około pół litra płynów na 2 godziny przed treningiem, co pozwoli nam uniknąć szybkiego odwodnienia. Podczas ćwiczeń pijmy wodę małymi porcjami (150-350 ml) nawet co 15 minut. Zalecane jest również stopniowe uzupełnienie niedoboru płynów po skończonym treningu. Warto przed i po nim wejść na wagę. Powinniśmy wypić 1,5 razy więcej wody, niż utraciliśmy podczas ćwiczeń (czyli 750 ml, jeśli ważymy pół kg mniej).

 

Nie sięgajmy po wodę mineralną do lodówki! Przy intensywnym wysiłku schłodzony napój może smakować nam najbardziej, ale pijąc go, łatwo się przeziębić. Najlepiej pić podczas treningu niegazowaną wodę (gazowana może wywołać uczucie ciężkości) o temperaturze pokojowej.

 

 

Woda Solan De Cabras - oficjalna woda Real Madrid


 

5 najlepszych wód mineralnych na trening

Skoro już wiemy, co i w jaki sposób pić podczas uprawiania sportu, przyjrzyjmy się składowi wód mineralnych. W naszej ofercie znajdują się takie, które nie tylko spełniają powyższe kryteria, ale też posiadają szczególne, niespotykane w powszechnie dostępnych produktach właściwości dedykowane sportowcom.

  • Sport Sense to wydobywana na polskim pomorzu, średnio zmineralizowana woda artezyjska. Ma strukturę podobną do płynów ustrojowych człowieka, dzięki czemu ułatwia skuteczność nawadniania. Wysoka zawartość jonów wodorotlenkowych wspiera natlenowanie komórek, co pozwala uniknąć zakwasów po wysiłku.
  • Nanna Oxy Sport jest wodą średnio zmineralizowaną, dodatkowo natlenioną. Wydobywana jest z ujęcia Hajdúsámson na Węgrzech, a dzięki poddaniu jej nanotechnologii dostarcza 10-krotnie więcej tlenu niż inne. To niezwykle cenny walor w czasie treningu.
  • Nanna Sport PH>10 to także pochodząca z węgierskiego ujęcia woda alkaliczna. Dzięki wysokiemu wskaźnikowi pH ma szereg właściwości prozdrowotnych, z pośród których sportowcy szczególnie docenią korzystny wpływ na metabolizm komórkowy w czasie aktywności fizycznej.
  • Coconaut to woda kokosowa, czyli naturalny izotonik. Stanowi doskonałe źródło elektrolitów, a także witamin, antyoksydantów i kwasów omega-3. Posiada przy tym wspaniały, orzeźwiający smak.
  • Vita Coco jest kolejną wodą kokosową, polecaną jako izotonik bez dodatku cukru i konserwantów. Doskonale nawadnia, odżywia, dzięki czemu jest niezastąpiona podczas wyczerpującego treningu.

 

Wszystkie wymienione wyżej wody dostępne są w lekkich, plastikowych lub kartonowych opakowaniach. Można więc wygodnie i bezpiecznie nosić je w torbie treningowej. Amatorzy takich sportów, jak bieganie czy kolarstwo, mogą też spośród naszej szerokiej oferty wybrać wody w butelkach z praktycznym, sportowym ustnikiem (np. Acqua Panna lub Volvic).

 

WODA NA siłownię- OxySport


Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium