Potrzebujesz pomocy?

Potrzebujesz pomocy?

Moje konto

Ulubione

Koszyk:

0,00 zł 0

Zawartość koszyka

Koszt dostawy:
suma: 0,00 zł
Przejdź do podsumowania
Woda krzemionkowa - w czym tkwi jej sekret? 0
Woda krzemionkowa - w czym tkwi sekret jej wyjątkowych właściwości?

Woda krzemionkowa to hasło, które coraz częściej pojawia się w kontekście zdrowego stylu życia. Nic w tym dziwnego - dzięki dużej zawartości krzemu korzystnie wpływa ona na kondycję kości, stawów i skóry, wzmacnia układ odpornościowy i reguluje procesy metaboliczne. Jakie jeszcze właściwości ma woda krzemionkowa i dlaczego warto pić ją regularnie?

 


 

Czym jest woda krzemionkowa?

Woda krzemionkowa - jak sama nazwa wskazuje - to woda bogata w krzem. Może ona pochodzić z różnych źródeł, zarówno podziemnych, jak i powierzchniowych, a miejsce jej pozyskania może mieć wpływ na jej smak i właściwości prozdrowotne. Kwestia, która pozostaje niezmienna, to minimalna ilość krzemu - aby naturalna woda mogła być określona mianem krzemionkowej, powinna zawierać co najmniej 35 mg tego minerału w każdym litrze. Zdefiniowane minimum odpowiada w przybliżeniu dziennemu zapotrzebowaniu ludzkiego organizmu na krzem (u osoby dorosłej ustalonego na poziomie u 20–40 mg), zatem regularne spożywanie wody krzemowej jest doskonałym sposobem na uzupełnienie w diecie tego właśnie pierwiastka.

 

Woda krzemionkowa

 


 

Jakie korzyści daje nam picie wody krzemionkowej?

Krzem, stanowiący najważniejszy składnik wody krzemionkowej, odgrywa kluczową rolę w wielu procesach w organizmie ludzkim, a jego niedobory mogą bardzo niekorzystnie odbić się na naszym zdrowiu. Mowa przede wszystkim o kondycji kości, stawów, skóry i włosów, choć krzem odpowiada także za elastyczność naczyń krwionośnych, wspomaga pracę mięśni, wspiera układ nerwowy i odpornościowy.

5 korzyści z picia wody z dużą zawartością krzemu:

  1. Krzem wpływa na kondycję kości i stawów, a także odpowiada za elastyczność tkanek i naczyń krwionośnych. Niedobór krzemu może spowodować utratę gęstości kości i zwiększyć ryzyko osteoporozy oraz łamliwości kości.
  2. Regularne spożywanie wód krzemionkowych wspomaga odbudowę i regenerację tkanek oraz działa jako naturalny przeciwutleniacz, chroniący komórki przed szkodliwymi wolnymi rodnikami.
  3. Wody krzemionkowe wspomagają układ odpornościowy, co może pomóc w walce z infekcjami i chorobami, a także przyspieszyć procesy regeneracyjne po wypadkach i urazach.
  4. Krzem korzystnie wpływa na stan skóry (poprawia jej elastyczność), włosów (zapobiega ich łamaniu i wypadaniu) i paznokci (wzmacnia płytkę i zapobiega jej rozdwajaniu).
  5. Krzem wspomaga pracę mięśni i ścięgien, wpływając na wydolność i wytrzymałość organizmu, co szczególnie docenić mogą sportowcy i osoby aktywne fizycznie.

 

Woda krzemionkowa
 

 


 

Rekomendowane spożycie wody krzemionkowej

Krzem jest minerałem, którego wpływ na organizm ludzki jest ogromny i nieoceniony. Warto więc zadbać, by w naszej diecie nie zabrakło bogatych w niego produktów, w tym właśnie dobrej jakości, naturalnej wody krzemionkowej. Ile jednak wody należy spożywać, aby zapewnić sobie odpowiednią podaż tego cennego pierwiastka? Wiele zależy od wybranej przez siebie wody. Na rynku dostępne są bowiem produkty, w których składzie znajduje się ilość krzemu na minimalnym poziomie, ustalonym dla wód krzemionkowych, jak i wody o kilkukrotnie większej zawartości. W tym pierwszym przypadku zalecane spożycie to od 2 do 4 szklanek, jednak jeśli woda zawiera dużo więcej krzemu, jak np. nasza nowość Gaudianello (Si na poziomie 110 mg/l) to wystarczyć może nawet 1 szklanka dziennie.

 

Top 5 wód o największej zawartości krzemu w naszej ofercie:

  1. Gaudianello - 110 mg/l
  2. Fiji - 92 mg/l
  3. Woda ROI - 86 mg/l
  4. Ferrarelle - 84 mg/l
  5. Healsi - 61 mg/l

 

Woda krzemionkowa ranking

 


 

Jak wprowadzić wodę krzemionkową do swojego menu? 3 cenne wskazówki:

  1. Wybór odpowiedniego produktu - dobrze jest przetestować kilka wód i dobrać taką, która nie tylko zawiera optymalną dla naszego zdrowia ilość krzemu, ale również odpowiada naszym preferencjom smakowym.
  2. Metoda małych kroków - warto zacząć od niewielkich ilości wody, stopniowo zwiększając jej ilość do rekomendowanego dla siebie poziomu.
  3. Różne formy spożycia: warto wzbogacać o wodę krzemową swoje ulubione napoje, takie jak koktajle, herbaty czy smoothie, a nawet dodawać ją do zup czy sosów.

Rozpoczynając swoją przygodę z wodą krzemionkową należy pamiętać, że zalecenia dotyczące ilości jej spożycia są orientacyjne i każdy organizm może mieć indywidualne potrzeby. Dlatego warto obserwować swoje ciało i dostosować spożycie wody krzemionkowej do własnych preferencji i stanu zdrowia, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości skontaktować się z dietetykiem lub lekarzem.

 

Zaloguj się aby dodać nowy komentarz. Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
})
Sklep internetowy Shoper Premium